8 Ocak 2012 Pazar

Kalleş Şoför

Haftasonu projem Kalleş Şoför Android Market'de.

İşe gidip gelirken Beşiktaş'ın yollarında yürümem gerekiyor. Yetersiz kaldırımlar ve plansız yapılaşma sağolsun bir yaya olarak zaten biryerden diğerine ulaşmak yeterince zor. Bir de buna düşüncesiz sürücüler eklenince yaya olmanın zorluğu zirve yapıyor. 1 metre genişliğinde ve çöp kutusuyla kapatılmış kaldırımda park etmiş bir araba görünce mecburen insan yola çıkıp ordan yürümek zorunda kalıyor. Ara sokaklarda son hız giden araçlardan son anda kaçarak yaşamımı sürdürmeye çalışıyorum.

Türkiye'nin her yerinde ciddi bir problem olan trafikte sorumsuzluk durumu zaten trafikte sorumluluk hareketini doğurmuştu. Şahane reklam filmleri olan kampanya Ulaştırma Bakanlığı tarafından organize ediliyor ve resmi site burada var. http://www.trafikhareketi.org/

Bu olaya daha somut bir yaklaşım gerektiğini düşündüm. Biraz da o her gün kaldırıma parkeden arkadaşa selam olması amacıyla kallessofor.tumblr.com adresini açıp, tumblr'ın email ile post etme özelliğini kullanarak bunu kolay bir hale getirebileceğimi düşündüm. Ben bu mekanizmayı kendi tatminim için bile olsa kullanacağım. Eğer şaşkın ve kalleş şoförleri ifşa edip siz de biraz rahatlayabileceğinizi düşünüyorsanız siz de bana katılabilirsiniz.

Uygulama da bu blog'a resim ve lokasyon yollamanın kolay bir yolu. Resmi kamera ile çekip veya galerinizden yüklüyorsunuz. Resmin geotag'inden yeri bulunuyor, tumblr'a google maps linki ile beraber email gönderiliyor. Direk yayınlanıyor.

Her zamanki gibi yorumlarınızı, önerilerinizi burdan, twitter'dan (@zozsoy), email ile veya posta güvercini ile bana yollayabilirsiniz.

Update: Tumblr ile ilgili yaşadığım bir problemden dolayı şimdilik bu uygulamayı geri çektim. Bu design'ı ve kodu şahane bir blogger olan @denemeyanilma için kullanmayı düşünüyorum. Bakalım ne zaman vakit bulabilirsem bu işe girişicem.

https://market.android.com/details?id=com.pseudozach.kallessofor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder